Polecamy

Reklama

Napisz do nas

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Czytania z dnia

  • Czytania na wtorek, 17 października 2017

    Wspomnienie św. Ignacego Antiocheńskiego, biskupa i męczennika

    (Rz 1,16-25)
    Ja nie wstydzę się Ewangelii, jest bowiem ona mocą Bożą ku zbawieniu dla każdego wierzącego, najpierw dla Żyda, potem dla Greka. W...

Ruszyła kampania "Stawiam na rodzinę"

Plakat Narodowy Dzień ŻyciaCelem inicjatywy jest ukazywanie dobrych wzorców życia w rodzinie i promowanie rodzinnych wartości.

Pod hasłem „Stawiam na rodzinę” ruszyła kampania Komitetu Obchodów Narodowego Dnia Życia. W tym roku celem inicjatywy jest ukazywanie dobrych wzorców życia w rodzinie i promowanie rodzinnych wartości. Narodowy Dzień Życia na mocy uchwały Sejmu RP obchodzi się od pięciu lat 24 marca.
Ambasadorami tegorocznej edycji NDŻ są Paulina i Maciej Kurzajewscy, znana prezenterka telewizyjna i dziennikarz sportowy. Podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Warszawie podzielili się swoim doświadczeniem rodzinnym. Mają dwóch synów, a w domu mieszkają wraz z dziadkami.


Oprócz nich w konferencji udział wzięli socjolog Aleksander Zioło i Ireneusz Jabłoński, ekonomista z Centrum im. Adama Smitha.

Pierwszy z nich przedstawił skrótowo badania socjologiczne dotyczące współczesnej polskiej rodziny. 92 proc. Polaków uważa, że człowiek do prawdziwego szczęścia potrzebuje rodziny. Jest ona najpowszechniej wymienianą ważną wartością w życiu. Tymczasem na drodze prawidłowego jej rozwoju stoją w naszym kraju różne przeszkody – od indywidualistycznego i materialistycznego modelu życia po system podatkowy.

Według danych przytoczonych przez Jabłońskiego, przedsiębiorstwa rodzinne tworzą w Polsce ponad 60 proc. wszystkich miejsc pracy i przynoszą ponad 50 proc. PKB. Firmy te cechuje mobilność i innowacyjność, są też – zdaniem ekonomisty – najlepiej przygotowane do stawienia czołu kryzysowi finansowemu. Sprzyjają one ponadto kształtowaniu się właściwej postawy odpowiedzialności za własność i aktywności w dbaniu o swój los. To właśnie tym przedsiębiorstwom i ich właścicielom zawdzięczamy „cud gospodarczy”, jaki nastąpił w Polsce na początku lat 90. ubiegłego stulecia.

W poprzednich latach NDŻ obchodzono kolejno pod hasłem: „Dom pełen skarbów” (2005), „Być ojcem – rola życia” (2006), „Razem na zawsze” (2007) i „Jestem mamą – to moja kariera” (2008). W tym roku do inicjatywy włączyły się też środowiska lokalne, imprezy promujące ideę rodziny odbędą się w Białymstoku, Przemyślu, Rzeszowie, Wrocławiu, Świdnicy, Gdyni i Opolu.

 

Źródło: http://ekai.pl/wydarzenia/polska/x18613/ruszyla-kampania-stawiam-na-rodzine/