Polecamy

Reklama

Napisz do nas

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Czytania z dnia

  • Czytania na czwartek, 14 grudnia 2017

    Wspomnienie św. Jana od Krzyża, prezbitera i doktora Kościoła

    (Iz 41,13-20)
    Ja, twój Bóg, ująłem cię za prawicę mówiąc ci: Nie lękaj się, przychodzę ci z pomocą. Nie bój się, robaczku...

Ruszyła kampania "Stawiam na rodzinę"

Plakat Narodowy Dzień ŻyciaCelem inicjatywy jest ukazywanie dobrych wzorców życia w rodzinie i promowanie rodzinnych wartości.

Pod hasłem „Stawiam na rodzinę” ruszyła kampania Komitetu Obchodów Narodowego Dnia Życia. W tym roku celem inicjatywy jest ukazywanie dobrych wzorców życia w rodzinie i promowanie rodzinnych wartości. Narodowy Dzień Życia na mocy uchwały Sejmu RP obchodzi się od pięciu lat 24 marca.
Ambasadorami tegorocznej edycji NDŻ są Paulina i Maciej Kurzajewscy, znana prezenterka telewizyjna i dziennikarz sportowy. Podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Warszawie podzielili się swoim doświadczeniem rodzinnym. Mają dwóch synów, a w domu mieszkają wraz z dziadkami.


Oprócz nich w konferencji udział wzięli socjolog Aleksander Zioło i Ireneusz Jabłoński, ekonomista z Centrum im. Adama Smitha.

Pierwszy z nich przedstawił skrótowo badania socjologiczne dotyczące współczesnej polskiej rodziny. 92 proc. Polaków uważa, że człowiek do prawdziwego szczęścia potrzebuje rodziny. Jest ona najpowszechniej wymienianą ważną wartością w życiu. Tymczasem na drodze prawidłowego jej rozwoju stoją w naszym kraju różne przeszkody – od indywidualistycznego i materialistycznego modelu życia po system podatkowy.

Według danych przytoczonych przez Jabłońskiego, przedsiębiorstwa rodzinne tworzą w Polsce ponad 60 proc. wszystkich miejsc pracy i przynoszą ponad 50 proc. PKB. Firmy te cechuje mobilność i innowacyjność, są też – zdaniem ekonomisty – najlepiej przygotowane do stawienia czołu kryzysowi finansowemu. Sprzyjają one ponadto kształtowaniu się właściwej postawy odpowiedzialności za własność i aktywności w dbaniu o swój los. To właśnie tym przedsiębiorstwom i ich właścicielom zawdzięczamy „cud gospodarczy”, jaki nastąpił w Polsce na początku lat 90. ubiegłego stulecia.

W poprzednich latach NDŻ obchodzono kolejno pod hasłem: „Dom pełen skarbów” (2005), „Być ojcem – rola życia” (2006), „Razem na zawsze” (2007) i „Jestem mamą – to moja kariera” (2008). W tym roku do inicjatywy włączyły się też środowiska lokalne, imprezy promujące ideę rodziny odbędą się w Białymstoku, Przemyślu, Rzeszowie, Wrocławiu, Świdnicy, Gdyni i Opolu.

 

Źródło: http://ekai.pl/wydarzenia/polska/x18613/ruszyla-kampania-stawiam-na-rodzine/